Remvloeistof is 1 van de belangrijkste onderdelen van het hele remsysteem, maar wordt nogal eens vergeten. 
Deze vloeistof zorgt ervoor dat de druk op het rempedaal over wordt gebracht naar de remklauwen,
waar de remblokken vervolgens de schijven vastgrijpen en de auto afremt. 

Deze vloeistof heeft 1 belangrijk minpunt, namelijk de aantrekkingskracht op water. Naarmate de tijd vordert, 
zal de remvloeistof een bepaalde hoeveelheid water opnemen, waardoor het kookpunt verlaagt (nat kookpunt), ten 
opzichte van nieuwe remvloeistof (droog kookpunt). Dit punt is na ongeveer 2 jaar bereikt, maar door stevig gebruik of 
circuit-rijden kan dit al eerder zijn.  Het is dus belangrijk om deze vloeistof regelmatig te (laten) verversen. 
In het remsysteem gaat in totaal ongeveer 1 liter remvloeistof, wat de kosten relatief laag maakt. 
Hieronder staan enkele varianten beschreven in verschillende prijsklassen:

Kroon-oil Drauliquid-S

Deze remvloeistof van Kroon-Oil heeft een droog kookpunt van 263°C en een nat kookpunt van 168°C. Deze vloeistof is geschikt voor normaal straat gebruik en kost ongeveer 7 euro per liter. Prima geschikt voor normaal straatgebruik. 

kroon-oil-04206-drauliquid-s-dot-4-1l
remvloeistof-ate-typ-200-1l

ATE Typ 200

Deze remvloeistof is geschikt voor sportief straatgebruik, en is ook bruikbaar op het circuit. Het droge kookpunt betreft 280°C, het natte kookpunt 198°C. Een sportieve vloeistof voor een betaalbare prijs (ongeveer 14 euro per liter).

EBC BF307+

Deze vloeistof is zeer geschikt voor circuit gebruik. De focus ligt hier bij het hoge droge kookpunt van 310°C. Bij deze vloeistof is het natte kookpunt (195°C) minder van belang, omdat in bij circuit gebruik de vloeistof vaak regelmatig gewisseld wordt. 
De vloeistof kost ongeveer 50 euro per liter (let op: wordt in 0.5 flacons geleverd)

EBCVloeistof