Standaard Schijven

Het Duitse Otto Zimmermann produceert al meer dan 60 jaar remschijven in Sinsheim, een stadje langs de Autobahn net na de Hockenheimring. De standaard remschijven werden vroeger af-fabriek gemonteerd op sommige BMW modellen, tegenwoordig richt Zimmermann zich enkel op de aftermarket industrie. De standaard remschijven zijn gelijk aan origineel BMW, maar zijn soms voorzien van een handige roestwerende coating (Coat Z staat erbij vermeldt). Samenvattend:

+ Roestwerende coating (niet op alle types)
+ Goede kwaliteit, gelijk aan OE-specificatie
– Vormgeving weinig spannend

Sport Schijven

Dit is de sportieve lijn van Zimmermann. Deze schijven zijn geperforeerd (Sport Z) of gegroefd in een Z-vorm (Black Z). De schijven remmen beter in natte omstandigheden en hebben een opvallend, sportief design. De twee types schijven zijn van dezelfde compound, dus het verschil tussen de Sport Z en Black Z is puur eigen voorkeur. Samenvattend:

+ Exclusief design
+ Betere rem-eigenschappen bij natte omstandigheden
– Prijs hoger dan ‘normale’ schijven

Fusion Z Schijven

Zimmermann produceert ook tweedelige  remschijven voor de sportievere modellen van BMW. Dit betekend dat de naaf/hart van de remschijf van een ander materiaal is dan de rest van de schijf, waardoor grotere temperatuurverschillen mogelijk zijn. Deze schijven vindt men terug op de M- (performance) modellen van BMW. Deze schijven zijn gelijk aan of zelfs beter dan de OEM-specificaties van BMW.
Zimmermann heeft hierin de Formula Z (zwevend + geperforeerd design), Formula F (tweedelig, aluminium hart) en Formula S (speciaal voor Mercedes). Samenvattend:

+ Beter bestand tegen temperatuurverschillen
+ Zeer hoge remkracht
– Alleen voor de M-(performance) modellen
– Prijs