Geventileerde schijven

Dit is het standaard type van ATE, dat onder veel BMW’s vanuit de fabriek te vinden is. Deze schijven zitten vanuit de fabriek op onder andere de BMW E46, E90 en E60. Dit type schijf is voorzien van een coating tegen roest en heeft uitstekende rem-eigenschappen. Een nadeel kan de hogere prijs zijn dan veel andere aanbieders. Daarnaast zijn de schijven qua design strak vormgegeven, maar sommigen zullen dit ‘saai’ vinden in vergelijking met gegroefde of geperforeerde schijven. Samenvattend:

+ Roestwerende coating
+ Kwaliteit
– Prijs
– Vormgeving

Powerdiscs

Dit is de performance remschijf van ATE. Deze remschijf is voorzien van lichte groeven welke water, vuil en gas makkelijker afvoeren dan de normale geventileerde remschijf. Kunnen zelfs licht circuit gebruik prima aan, ook in combinatie met aggresievere remblokken. De remblokken zullen echter door de groeven wel meer slijten. Samenvattend:

+ Looks
+ Betere afvoer van water en gassen
– Hogere slijtage remblokken
– Prijs

Tweedelige schijven

ATE produceert ook tweedelige (ookwel: zwevende) remschijven voor de sportievere modellen van BMW. Dit betekend dat de naaf/hart van de remschijf van een ander materiaal is dan de rest van de schijf, waardoor grotere temperatuurverschillen mogelijk zijn. Deze schijven vindt men terug op de M- (performance) modellen van BMW. Deze schijven zijn gelijk aan de OEM-specificaties van BMW. Samenvattend:

+ Beter bestendig tegen temperatuurverschillen
+ Zeer hoge remkracht
– Alleen voor de M-(performance) modellen
– Prijs